EUD dag i Vejle

Rundt på erhvervsuddannelserne i Vejle

Alle elever på 7.årgang i Hedensted Kommune skal deltage i en EUD dag i Vejle.

De lokale erhvervsuddannelser i Vejle åbner dørene og inviterer alle 7. klasser på besøg, så de unge kan få et indtryk af, hvad en erhvervsuddannelse er og forhåbentlig gøre de unge mennesker nysgerrige på erhvervsuddannelserne.

Eleverne skal på besøg på tre erhvervsskoler, som tilbyder vidt forskellige erhvervsuddannelser:

· Syddansk Erhvervsskole,

· Campus Vejle

· Social- og Sundhedsskolen.

Eleverne vises rundt i små grupper, laver små aktiviteter og danner sig små indtryk af studiemiljøet på skolerne. Der vil være et oplæg på alle tre skoler ved Uddannelsesvejledere, og derefter skal alle eleverne rundt på skolerne og løse opgaver, som relaterer sig til forskellige erhvervsuddannelser.

Dagen kommer til at ligge i april/maj måned. Nærmere information følger når dagen nærmer sig.