Brobygning

Brobygning - et tilbud i 9. klasse

Brobygning er en unik mulighed for at lære mere om en ungdomsuddannelse og få godt styr på grundlaget for det valg, som skal træffes 1. marts i 9.klasse.

Der tilbydes brobygning på ungdomsuddannelserne i Vejle og Horsens.

Brobygning er kun et tilbud til dig:

• der gerne vil vide mere om bestemte erhvervsuddannelserne (EUD/EUX)

• der gerne vil blive klogere på, om du skal vælge en gymnasial – eller en erhvervsuddannelse (EUD/EUX).

Eksempel: En tvivl kan fx handle om, hvad passer mon bedst til mig: EUX business eller HHX?

Et brobygningsforløb kan bruges til at:

• blive klogere på en uddannelse. Ved at tilbringe nogle dage på uddannelsen får du et godt indblik i, hvordan undervisningen foregår, arbejdsmængden, uddannelsesmiljøet mm.

• blive klogere på hvordan dine interesser og forudsætninger matcher uddannelsens muligheder og krav.

Uddannelsesvejlederen vil komme i klasserne og informere nærmere om ungdomsuddannelser, indhold af brobygning og hvordan kurserne vælges.